Lid nummer 0012


Gert Hofman

Merk: Pontiac
Type: Firebird Formula 400
Bouwjaar: 1973
Motor: Pontiac 400, 406 Longrod van CVMS, XE274 cam, Edelbrock Performer RPM heads, 1.65 Scorpion rollers, Torker II, AED 850ho, MSD 6-AL ignition, Hooker super competition headers
Bak: TH-400 beefed up, B&M Megashifter, 2400 stall, Trans cooler
Achteras ratio: 3.23, 10 bolt 8.2, Speras
Remmen voor: 11" Disc, HydroPowered
Remmen achter: 9 1/2"  Drum, HydroPowered
Velgen/banden voor: Centerline Convo Pro 15x7-3 1/2" backsp., 235/60R15 General Grabber HP
Velgen/banden achter: Centerline Convo Pro 15x8-4" backsp., 255/60R15 General Grabber HP
Ophanging voor: 2" drop, Pro-touring F-body (GT Kit) 677lb/in Coil springs with matched valved PRO shocks, 1 1/4" sway bar, Competition tubular UCA's, Tall upper ball joints, Zero deflection bearings, Super duty tie rods, Spherical LCA bushings, Low friction lower ball joints, G-Brace, Solid alumminium body bushings
Ophanging achter: 1 1/2" drop, Pro-touring F-body (GT Kit) 182lb/in Leaf springs with matched valved PRO shocks, 7/8" sway bar, Sub-frame connectors
Opmerkingen: Heavy duty radiator, 16" electric fan, Quick steering box, 2 1/2 inch X Exhaust., Flowmaster american thunder 40 series, Holley blue pump, Optima Redtop
De wagen bevind zich alweer in opbouw fase, en hopelijk in Mei/Juni klaar. Daarna, de rest van het jaar testen, en vervolgens bepalen welke verbeteringen er nodig zijn aan remmen en bak, om in 2011 de Pro-Touring status bereikt te hebben.

Terug naar Leden